劇場公開日 2024年11月29日

「観客は目撃する The audience witnesses」正体 新米エヴァンゲリストさんの映画レビュー(感想・評価)

5.0観客は目撃する The audience witnesses

2024年11月29日
PCから投稿
鑑賞方法:映画館

泣ける

悲しい

幸せ

原作は未読。

最近、悪役を演じたイメージがなかったので
松重豊さんの上役警官のクズっぷりに
少し驚く。

「踊る~シリーズ」も真っ青の
無能+クズさで、
間違った手を抜いた捜査により、
主人公は人生を捻じ曲げられる。

社会に出る前に、
いわれのない罪で、社会から断絶され、
何もなければ、少しずつ、
色んな経験を積んで行けたのに、
それらをすべて奪われた様を
観客は目撃する。

ドキュメンタリーを思わせるリアルさで、
観客として同時に体験するのだ。

その生い立ちも含めて、
彼は、追われる立場で、
体験を積み重ね、その中で、
その経験を共にした人たちと、
観客と思い出を共有する。

そこには、彼の本当の正体がある。

追う刑事役の山田孝之さんの
組織と事実の板挟みに会う様は
遠からず誰でも覚えのある経験かもしれない。

出会う人たちのリアルさ、
その体温が、目撃をしていく中での
観客にとっての救いになる。

そして、
横浜流星さんの凄まじさ。
彼の表現する悲劇は、
演じるを越えて、胸に突き刺さった。

ぜひこの映画を目撃してほしい。

I haven’t read the original work.

Recently, Yutaka Matsushige hasn’t been known for playing villains, so I was a bit taken aback by how utterly despicable his portrayal of the senior police officer was.

His character’s incompetence and depravity are so severe that they far surpass anything seen in the "Bayside Shakedown" series. Through his negligent and corner-cutting investigation, the protagonist’s life is completely derailed.

Before even entering society, the protagonist is falsely accused of a crime, severed from the world, and robbed of the experiences they would have gradually accumulated over time. The audience bears witness to this tragic theft of what should have been a normal life.

With a documentary-like realism, the film immerses the audience, making them feel as if they’re experiencing these events alongside the protagonist.

Including his backstory, the protagonist—now on the run—continues to accumulate experiences, sharing those moments with the people he meets and, ultimately, with the audience. It’s through these shared experiences that his true self is revealed.

Takayuki Yamada, playing the detective chasing the protagonist, portrays a man caught between the demands of his organization and the truths he uncovers. His struggle may resonate with anyone who’s faced similar conflicts in their own life.

The realism and emotional warmth of the people the protagonist encounters serve as a form of solace for the audience as they bear witness to these events.

And then there’s Ryusei Yokohama. His performance is extraordinary. The tragedy he conveys goes beyond acting, piercing straight into the heart.

This is a film that demands to be witnessed.

新米エヴァンゲリスト