「一流のシチュエーションコメディA Top-Notch Sitcom」私にふさわしいホテル 新米エヴァンゲリストさんの映画レビュー(感想・評価)
一流のシチュエーションコメディA Top-Notch Sitcom
本当に笑った。
久々に振り切った、のんさんを観た思い。
彼女は一流のコメディエンヌだなあと
改めて実感した。
滝藤賢一さんのとやりとりは秀逸で
実際にあったらアウトなやり取りも
チャップリンのコメディのように
魅せてくれる。
二人の派手なやり取りは
それでいて創作の源泉とは?
みたいなこともさり気なく入ってくるし、
失礼極まりない振る舞いも、
実は尊敬の裏返しだったり。
振り切った邪悪さは
あそこまで行くと無邪気。
「あまちゃん」のブラックなアキ
荒巻プロデューサーに食ってかかる
あの懐かしい感じが
指数関数的に強力になっていて
笑わずにはいられなかった。
堤監督の演出かあ。
仲間由紀恵さんと阿部寛さんのやり取りを
それこそ何百倍にもした感じに仕上がっていた。
田中圭さんの
敵だか味方だかフワフワしている
立ち位置も秀逸だった。
書店員役でユイちゃん(橋本愛さん)も出てきて
脇が豪華すぎてもうお腹いっぱいだ。
冬休みに観るべき
オススメの一本です。
I laughed so hard.
It’s been a while since I’ve seen Nōn go all out like this.
Watching her made me realize once again that she’s truly a first-rate comedienne.
Her interactions with Kenichi Takitō were outstanding, delivering Chaplin-esque comedy that made even scenes that would normally be unacceptable seem utterly charming.
Their bold exchanges also subtly explore themes like, “What is the source of creativity?”
And though their behavior is outrageously disrespectful on the surface, it often turns out to be a form of respect in disguise.
The sheer audacity of their antics is so extreme it loops back into innocence.
It reminded me of the darker side of Aki from Amachan—the way she fiercely took on Producer Aramaki—but now, that energy has been amplified exponentially, and I couldn’t stop laughing.
This must be the work of Director Tsutsumi.
The interplay between Yukie Nakama and Hiroshi Abe has been cranked up hundreds of times over into this masterpiece.
Kei Tanaka’s character, with his ambiguous stance—enemy or ally?—was also brilliantly portrayed.
And then there’s Yui-chan (Ai Hashimoto) appearing as a bookstore clerk—what an extravagant supporting cast! I felt completely satisfied.
This is one film you absolutely need to watch over the winter break. Highly recommended!